سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شمیم یاس
خدای من! کدام یک از مردم نزد تو محبوبتر است؟ فرمود : دانشمندی که دانشمند دیگری را می جوید . [موسی علیه السلام]

دانه درشت،دانه ریز، کنگره ای ، تربت یا شاه مقصود با هر جور تسبیحی بعد از نمازهای بسیاری گفته ایم: الله اکبر، الحمدالله، سبحان الله.

گاهی که تسبیحی نبوده با بند انگشت هایمان گفته ایم. حاج آقاهای زیادی سال هاست بعد سلام نماز مسجد می گویند: خانم ها، آقایان، تسبیح حضرت زهرا فراموش نشود وما بلا فاصله همه با هم کلمات را زیر لب تکرار می کنیم. شده عاد ت مانوس مانوس .

و عادت موریانه عبادت است.

و عادت موریانه عبادت است، حشر های که از درون عصای سلیمان ذکرها و دعاهای ما را می پوساند.

روزی ، سخت و غمگین، عصاهامان فرو می ریزند و ما می مانیم و هیبتی شکسته ، روحی مرده و فروافتاده که فقط وانمود می کرد که سرپاست.

34 بار الله اکبر ، 33 بار الحمدالله، 33 بار سبحان الله این کلمات ، هدیه های مردی بزرگ به دخترش بوده اند و هدیه های دختری بزرگوار به ما. دختری که همه چیز را با همه کس تقسیم می کرد این بار به ما نیازمندان کلمه بخشید ولی ما در طول سالها به کل یادمان رفت این کلمات از کجا آمده بودند، حالا آنها همین جور هستند مثل اشیای اتاق که به بودن همیشگی شان عادت می کنیم. ما شبی را که زنی خسته از دستاس مدام گندم ها، خاکی از رفت و روب هر روزه، رفت پیش پدر تا خدمتکاری تقاضا کند، کمک دستی، ما آن شب را فراموش کرده ایم.

برگشت پیش شوهر و کنیزی همراهش نبود. کلمه آورده بود وعدد. بعد کلمات و ارقام را که هدیه عزیز پدر بودند به ما هم بخشیدند. مثل گردنبندش که پیش تر به اسیر و فقیر و غریبی بخشیده بود. این کلمات کم ما حالا فقط از سر عادت تکرارشان می کنیم. کلمات جادوئی توانایی و قدرت اند واین ذکرها ، دست های اضافه اند، شانه های همراه، کمک کارانی که وقت های درماندگی به کمک می آیند. ولی ما چیده ایمشان گوشه اتاق مثل تزئیناتی نا کارآمد که فقط باید باشند. چرا دین را از تر وتازگی می اندازیم؟

تسبیح حضرت زهرا (س) متعلق به داستانی در گذشت های دور نیست ، هدیه هر نماز است، همین الان،همین حالا.

 



 

  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هیئت مذهبی شمیم یاس دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز |  سه شنبه 87 مرداد 15  ساعت 2:34 صبح 

        لیست کل یادداشت های این سایت
    نرم افزار فارسی قرآن کریم برای همه گوشی ها
    نرم افزار قرآن کریم برای موبایل
    نماهنگ جالب ویژه ی محرم
    نماهنگ و آرشیو مذهبی
    تا نبینم رخ زیبای تو را مهدی جان.......
    حکایت دیروز و امروز ما
    کتاب آسمانی تورات
    کتاب اول دبستان و قصه های این دور و زمونه...
    دلم گرفته...
    بازا ...
    درد دل یک جانباز شیمیایی با امام زمان (عج)
    [عناوین آرشیوشده]