سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شمیم یاس
آن که حاجت به مؤمن برد چنان است که حاجت خود به خدا برده و آن که آن را به کافر برد چنان است که از خدا شکایت کرده . [نهج البلاغه]

حضرت علی (ع):

من از تورات دوازده آیه برگزیدم و به عربی برگرداندم و روزانه سه نوبت درآنها می نگرم. 

آیه اول: ای آدمیزاد تا آن، هنگام که در تخت و سلطنت من، هستی از شکوه هیچ کس پروا مکن و بدان که قدرت و سلطنت من بر تو، همیشه و جاویدان است.

آیه دوم:ای آدمیزاد تا آن، هنگام که خزانه ها از ارزاق پر دارم از نرسیدن روزی خویش نگران نباش و بدان که خزانه من پیوسته پر خواهد ماند.

آیه سوم:ای آدمیزاد تا آن زمانی که مرا توانی یافت به کس دیگر دل مبند و بدان که هر وقت مرا جویا شوی نیکوکار و نزدیک به خود خواهی یافت.

آیه چهارم:ای آدمیزاد به حق خود سوگند که من دوست دار توام پس به حقی که بر تو دارم سوگندت می دهم دوستدار من باش.

آیه پنجمی آدمیزاد تا آن زمان که هنوز از صراط نگذشته ای از خشم من ایمن منشین.

آیه ششم:ای آدمیزاد همه چیز را به خاطر تو آفریدم و تو را به خاطر عبادت خود پس مبادا در این راه از آنچه برای تو آفریدم در گذری.

آیه هفتم:ای آدمیزاد تورا از خاک و پس از آن نطفه،علقه و مضغه ساختم و آفرینش تو مرا رنجش و دشواری نداشت اینک مپنداری که از رساندن قرص نانی به تو دچار رنج و دشواری شوم.

آیه هشتم:ای آدمیزاد محض خاطر خویش که خیلی ضعیفی بر من آشفته می شوی لیکن به خاطر من بر خود آشفته نمی شوی.

آیه نهم:ای آدمیزاد روزی تو بر من واجب است و مرا بر تو نیز فرایض است لیکن آگاه باش اگر در انجام فرایض نسبت به من سر پیچی کنی من آن نیستم که از فرایض و عهد خویش سر باززنم.

آیه دهم:ای آدمیزاد هر کس تورا برای خویش می خواهد اما من تورا برای خودت می خواهم پس از من مگریز.

آیه یازدهم:آی آدمیزاد اگر به آنچه روزیت کردم راضی و خشنود باشی جان و تن خویش را در آسایش و راحتی نهاده ای و انسان سزاوار و ستوده ای هستی.ولی اگر به قسمت من رضایت ندهی چنان دنیا را بر تو مسلط می سازم که همچو چوپانی که حیوان وحشی یابد در بیابان حیران و سرگردان گردی و به هر حال برتر از آنچه روزی بر تو قسمت کردم دست نخواهی یافت که انسان بس ناسزا و ناشایسته ای.

آیه دوازدهم:ای آدمیزاد، هرگاه در برابر من به بندگی ایستاده ای چنان باش که بنده ای خاکسار در برابر پادشاهی شکوهمند ایستاده است و چنان باش که در منظر خویش مرا یابی که اگر تو مرا نتوانی دید من تو را، همیشه می بینم.



 

  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هیئت مذهبی شمیم یاس دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز |  شنبه 87 آبان 11  ساعت 12:7 صبح 

        لیست کل یادداشت های این سایت
    نرم افزار فارسی قرآن کریم برای همه گوشی ها
    نرم افزار قرآن کریم برای موبایل
    نماهنگ جالب ویژه ی محرم
    نماهنگ و آرشیو مذهبی
    تا نبینم رخ زیبای تو را مهدی جان.......
    حکایت دیروز و امروز ما
    کتاب آسمانی تورات
    کتاب اول دبستان و قصه های این دور و زمونه...
    دلم گرفته...
    بازا ...
    درد دل یک جانباز شیمیایی با امام زمان (عج)
    [عناوین آرشیوشده]